dentysta

Dobry stomatolog – oczami pacjenta

Dlaczego jedne gabinety cieszą się bardzo dużym powodzeniem i każdego dnia przyjmują znacznie więcej pacjentów niż inni? Dlaczego, mimo dobrej renomy, pacjenci wolą wybrać gabinet za rogiem? Coś z pewnością pacjentów przyciąga i tak samo odstrasza. Gdzie tkwi klucz do sukcesu? Z pewnością można znaleźć kilka kluczowych powodów, dla których jedne przychodnie prosperują znacznie lepiej niż inne.

Przede wszystkim cena

Mimo tego, że to nie do końca kategoria pod którą można podpiąć dobrego stomatologa, to jednak coś, co najprawdopodobniej najbardziej wpływa na potencjalnych klientów. Rosnąca świadomość konsumencka pozwala wierzyć, że pacjenci coraz lepiej rozumieją, że dobre materiały dla stomatologów kosztują odpowiednio więcej niż najsłabszej jakości asortyment. Mimo tej wiedzy, cena w konsumpcyjnym świecie determinuje w znacznej mierze ilość klientów – najlepiej byłoby gdyby najlepsze materiały były dostępne w cenie najtańszych. Zoptymalizowanie cen świadczonych usług przez gabinety i dopasowanie ich do potrzeb rynku, na którym się obraca wydaje się być najlepszym wyjściem. Dobra jakość z czasem obroni się sama, a należy zaznaczyć, że mimo szukania przez pacjentów możliwie jak najtańszych usług, to na jakości zależy każdemu.

Dobrze jest rozeznać się w rynku i postarać się, aby ceny były mocno konkurencyjne. Oczywistym jest, że nie można swoich cen windować do poziomu stawek w dużych miastach, jeśli nasz gabinet jest w mieście do 50 tysięcy mieszkańców.

Jakość materiałów

Mimo tego, że to punkt, który w pewien sposób koliduje z tym, co zostało napisane wyżej, to warto rozważyć samą kwestię asortymentu dla stomatologów – jego jakości i zapotrzebowania. Oczywistym cena wypełniacza ma realne przeniesienie na cenę całej usługi, jednak znalezienie złotego środka pomiędzy tymi dwiema zależnościami będzie kluczem do sukcesu. W zależności od potrzeb swoich klientów, nie należy popadać w żadną skrajność – ani zbyt drogie, ani zbyt tanie materiały stosowane w trakcie wykonywania zabiegów nie będą dobrym wyjściem. Czasem warto poświęcić jakość dla uzyskania lepszej ceny i odwrotnie, poświęcić cenę dla uzyskania lepszej jakości. Praca na odpowiednich materiałach będzie przynosiła dalekosiężny efekt.

Stomatolog to także… psycholog

Jak w każdym zawodzie, który wymaga bezpośredniego kontaktu z klientami, chcąc czy nie, stomatolog staje się niejednokrotnie powiernikiem wielu opowieści i sekretów. Umiejętność nawiązania dialogu z pacjentem, wysłuchanie go, jeśli tego właśnie oczekuje i czasem doradzenie w ważnych dla niego kwestiach pomoże zacieśnić więź i da pacjentowi poczucie, że jest doceniony.

Każdy pacjent jest inny, jeden będzie oczekiwał ciszy i spokoju w trakcie trwania zabiegu, drugi będzie gadatliwy i chętny do zwierzeń, a trzeci chętnie umili sobie czas spędzony na fotelu, słuchając tego, co dentysta ma ciekawego do powiedzenia. W tym zawodzie liczy się także dyskrecja, przecież nikt nie chciałby, aby to, co było przeznaczone tylko dla jednej osoby, stało się faktem powszechnie znanym.

Ile ludzi, tyle opinii i tyle wymagań. Trzy opisane powyżej są na pewno czynnikami kluczowymi, wpływającymi na ilość pacjentów, jaka pojawia się w gabinecie. Warto spróbować otworzyć się na nich, w końcu od tego zależne są zarobki gabinetu.

Źródło zdjęć: https://www.freepik.com/free-photo/dentist-with-smile_5904227.htm#page=1&position=3&from_view=detail#query=dentist&position=3&from_view=detail